środa, 9 lutego 2011

Mniejszość / większość

Mniejszość wg Wikipedii to „grupa ludności danego państwa różniąca się od większości jego obywateli przynależnością narodową, wyznaniową, mówiąca innym językiem, różniąca się tradycją, obyczajem lub poglądami na pewne sprawy, itd.”

A co jeśli się jest w grupie mniejszościowej – mniejszością? Czy ta grupa mniejszościowa staje się grupą dominującą?

Często czułam się częścią jakiejś mniejszości. Chociaż nie w sprawie płci i seksualności. Właściwie nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Wiedziałam, że jestem kobietą heteroseksualną i tyle. Tylko z telewizji wiedziałam, że poza tym jest „coś” jeszcze. Tylko co? a raczej kto? Nie znałam i nie uczyłam się o mniejszościach seksualnych. Na przysposobieniu do życia w rodzinie, pani nie wspominała o innych płciach, orientacjach.

Powoli się tego wszystkiego uczę.

Uczę się różnych nazw, staram się pytać, gdy nie rozumiem jakichś skrótów (a zdarza się to często). Ale mam, od kogo się dowiadywać, gdyż często w kwestii seksualności jestem heteroseksualną mniejszością. Ale i tak wiele kwestii pozostaje i pewnie pozostanie dla mnie zagadką.

Moja większość często staje się mniejszością, i na odwrót, ale to mi nie przeszkadza. Przynajmniej wiem jak jest po drugiej stronie lustra.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz